zbiorniki
shadow
  • Zbiorniki Szczecin - telefon kontaktowy
  • Jesteśmy na Facebook
  • Jesteśmy na Youtube
  • Jesteśmy na GMB

AdBlue jest obecnie jednym z kluczowych elementów wspomagających redukcję emisji szkodliwych substancji wydzielanych przez silniki Diesla. W trosce o środowisko naturalne oraz jakość powietrza, coraz częściej spotykamy się z restrykcyjnymi przepisami prawa odnoszącymi się do ograniczenia poziomu tychże emisji. W niniejszym artykule przyjrzymy się normom emisji Euro 6 oraz temu, w jaki sposób technologia AdBlue wpływa na spełnienie tych wymagań.

Rola technologii AdBlue w redukcji szkodliwych emisji

Technologia AdBlue, oparta na roztworze mocznika i wody, jest stosowana w układach oczyszczania spalin pojazdów wyposażonych w silniki wysokoprężne. Chodzi przede wszystkim o zmniejszenie emisji azotu, który ma negatywny wpływ na zdrowie ludzi i środowisko. AdBlue dzięki dystrybutorom do AdBlue jest dozowany do spalin, gdzie pod wpływem wysokiej temperatury ulega rozkładowi na amoniak i dwutlenek węgla. Amoniak następnie reaguje ze szkodliwym NOx, redukując go do nieszkodliwych substancji – azotu i wody.

Normy emisji Euro 6 a AdBlue

W Unii Europejskiej, normy emisji pojazdów są ustalane na podstawie przepisów Euro. Obecnie obowiązującą regulacją jest norma Euro 6, która wprowadza znaczne zaostrzenie emisji spalin w porównaniu do wcześniejszej normy Euro 5. Wymaganie te dotyczą zarówno samochodów osobowych, jak i ciężarowych oraz autobusów i mają na celu ograniczenie wpływu transportu drogowego na jakość powietrza.

W kontekście technologii AdBlue, istotnym aspektem normy Euro 6 jest wymóg redukcji emisji tlenków azotu o około 50% w porównaniu do standardów Euro 5. Osiągnięcie tego celu jest możliwe właśnie dzięki stosowaniu roztworu AdBlue oraz zastosowanej w pojazdach technologii SCR, która przyczynia się do niwelowania szkodliwych składników spalin.

Wymogi prawne odnośnie AdBlue

Konieczność stosowania AdBlue wynika z przepisów prawnych wprowadzonych przez Unię Europejską oraz różnych krajów na świecie. Jako że każdy producent silników musi spełniać rygorystyczne wymagania emisyjne, w praktyce oznacza to, że większość nowoczesnych pojazdów wyposażonych w silnik wysokoprężny używa technologii AdBlue. W Polsce, przepisy prawa odnoszące się do stosowania AdBlue są zgodne z przepisami Unii Europejskiej.

Znajdź nas

W naszym Serwisie używamy plików cookies. Korzystając dalej z Serwisu, wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z Polityką prywatności. Wyrażenie zgody jest dobrowolne, w każdej chwili można ją cofnąć poprzez zmianę ustawień dotyczących plików „cookies” w używanej przeglądarce internetowej. Kliknij „Akceptuję”, aby ta informacja nie wyświetlała się więcej.