Nowoczesne zbiorniki na oleje i paliwa wyposażone są w specjalne zabezpieczenia, które umożliwiają wygodny i przede wszystkim bezpieczny transport. Znajdują one zastosowanie w większych firmach, które specjalizują się w dystrybucji paliw dla przemysłu budowlanego, rolniczego czy transportowego. W artykule podpowiadamy, jakie zbiorniki najlepiej sprawdzą się do transportu paliwa i jak z nich korzystać.
W jakich zbiornikach można transportować oleje i paliwa?
Oleje i paliwa to substancje szkodliwe, których niekontrolowany wyciek może zagrażać środowisku naturalnemu, a nawet zdrowiu i życiu osób, które na co dzień pracują w ich pobliżu. Niezwykle istotne jest więc, aby podczas transportu znajdowały się one w specjalnie przystosowanych zbiornikach. Najpopularniejsze z nich wykonane są z polietylenu, czyli tworzywa sztucznego, które cechuje się przede wszystkim szczelnością, wytrzymałością i odpornością na uszkodzenia mechaniczne, korozję i promieniowanie UV.
Zbiorniki mobilne zawsze wyposażone są w niezbędne zabezpieczenia, które tłumią drgania podczas jazdy i tym samym zapobiegają niekontrolowanemu i nadmiernemu przemieszczaniu się substancji. Te, które przeznaczone są do transportu manualnego, w swojej konstrukcji zawierają uchwyty, które ułatwiają transport. Jednocześnie ich budowa przystosowana jest do konstrukcji wózków widłowych, co zmniejsza ryzyko przewrócenia się zbiornika podczas jego przewożenia.
Ponadto zbiorniki na paliwa i oleje najczęściej wzmocnione są dodatkową warstwą polietylenu, co dodatkowo chroni przed wyciekiem substancji. Mogą być one wykorzystywane zarówno do jej transportu, jak i stacjonarnego magazynowania. Wszystkie z nich wyposażone są w niezwykle przydatne akcesoria, które ułatwiają napełnianie oraz dystrybucję paliw i olejów.
Jak przewozić oleje i paliwa?
Zbiorniki mobilne można przewozić przy pomocy praktycznie każdego samochodu dostawczego. Ich stosunkowo niewielkie rozmiary sprawiają, że z powodzeniem zmieszczą się one na paletach EUR. Należy jednak pamiętać o obowiązujących przepisach prawa, które narzucają limity dotyczące transportu paliwa i oleju: jednostka transportowa może przewozić maksymalnie 1500 litrów paliwa w zbiorniku stałym. Jeśli substancja będzie przewożona na przyczepie, wartość ta spada do 500 litrów.
Wyżej wymienione przepisy nie dotyczą oczywiście służb ratunkowych. Ponadto przedsiębiorstwa, które realizują przewóz pomocniczy i jednocześnie nie skupiają się wokół działalności dystrybucyjnej, upoważnione są do transportowania 1000 litrów oleju napędowego i opałowego oraz 333 litrów benzyny.